Wednesday, September 22, 2010

Looking forward n backward

my monument..






Bile teringat balik Hari pertama kat HBP memang agak teruja juga la nak tahu bagaimanakah pembelajaran yang akan berlangsung dan dalam mase yg sama otak saya selalu memikirkan boleh ke saya laksanakan tugasan yang diberi? Boleh ke saya survive dlm HBP nie? pointer lak?emmmm...tapi niat untuk mempelajari untuk architecture itu ade..

Sewaktu kelas Studio memang agak pening pade mulanye,kadang-kadang sampai tak paham knp perlu buat semua benda ni, tapi setelah beberapa kali kelas studio dijalankan dan tambahan pula dng benda yg ditunjukan oleh lecture, benda yg diceritakan sbg contoh illuminaty, barulah saya paham maksud tersiratnye knp projek-projek sebegini dilaksanakan..salah satunye semesti la mempraktikan kite dgn keje tangan @ lukisan, kemudian olahan idea drpd yang asal, joining, step-step construction dan sebagainye... yang kedua nye pula adalah berkaitan dgn realiti dunia pada zaman kini dan kebenarannye.

Bile saye perhatikan rekaan saya, saya lebih ke arah timur atau antic atau ringkas atau tradisional...ini mungkin dapat membantu saya untuk mereka sesuatu yang mudah dibawa dan lebih kepada nature Tapi sebelum tu saya perlu memahami segala bentuk or perkara or jenis dalam pembinaan agar saya dapat contribute dalam 2012 or up than 2012.


my monument..


No comments:

Post a Comment