Saturday, October 23, 2010

Personal survivor by En. Ruhizal Roosli

pada hari jumaat hari itu kami mendengar taklimat mengenai personal survivor....bile saya mendengar mengenai taklimat ini saya teringat kembali kepada jungle tracking pada hari sabtu tersebut, under desasiswa Restu...klu diikutkan saya punye survival kit mmg takde yg saya bawa hanye lah KAMERA dan air.....klu diikutkan saya sepatutnye membawa brg2 yang membantu saya untuk survive bukannye brg2 yang kurang penting..

dari segi attire alhamdulillah memenuhi syarat...

sebelum memasuki hutan kitaorg telah diberi amaran dan sebagainye antaranye safety dan panduan untuk mencari jalan pulang jika sesat. jika kami sesat pergilah ke arah laut kerana melalui persisiran laut kite dapat menemui jalan pulang dan kembali ke dalam kumpulan masing2 dan alhamdulillah semua selamat

dalam menempuhi peredaran zaman ini kite seharusnye sedia menempuh segala dugaan dalam setiap zaman tersebut...tidak kiralah betapa susahnye kite mesti menempuhnye, klu tidak kita akan ketinggalan dan mungkin tidak dapat diselamatkan.


No comments:

Post a Comment